Campagne 'de mooiste boodschap is bio': nu op de winkelvloer

De driejarige campagne 'de mooiste boodschap is bio' is inmiddels bijna twee jaar onderweg. Zowel in de winkels als online zijn consumenten op verschillende manieren gestimuleerd om vaker voor biologische producten te kiezen. Tegelijkertijd wordt de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk vergroot. We zijn er trots op dat we dit in samenwerking met verschillende partners hebben kunnen doen. Momenteel loopt er een samenwerking tussen Bionext, de provincie Gelderland en De Groene Weg waarbij de verkoop van biologische zuivel, vlees en vleeswaren in Albert Heijn winkels extra wordt gestimuleerd. Met verschillende technieken krijgt de consument via onder andere vloerstickers en schapkaarten een duwtje in de richting om biologisch te kopen. Gelijktijdig is er een social media campagne ingezet en wordt er rondom de deelnemende winkels geadverteerd. Ook wordt er rondom winkels op abri’s en digitale schermen geadverteerd. Voor het komende jaar staan er ook weer een nieuwe nudge-acties op de planning. Lees hier meer over de campagne.


Terug naar overzicht